طراحی کابینت آشپزخانه متناسب با دکوراسیون منزل

مقالات
۲۸ بهمن

طراحی کابینت آشپزخانه متناسب با دکوراسیون داخل منزل، در حفظ هارمونی داخلی خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع آشپزخانه قلب یک خانه شناخته می‌شود و نمای کابینت‌های آشپزخانه همواره تاثیر زیادی در طراحی خانه دارد.

به طور کلی طراحی کابینت آشپزخانه در دو سبک کلاسیک و مدرن انجام می‌شود. نکته‌ای در مورد طراحی کابینت‌ها باید در نظر داشت، به کار گرفتن خلاقیت در این زمینه است. کابینت‌های منزل باید با دکوراسیون داخلی منزل هارمونی داشته باشند.

به طور کلی علاقه و شخصی نقش مهمی در طراحی کابینت‌ها و طراحی دکوراسیون داخلی دارد. در مقاله پیش‌رو قصد داریم ایده‌های جذاب و نکات لازم در مورد طراحی کابینت آشپزخانه متناسب با دکوراسیون منزل بیان کنیم.

طراحی کابینت آشپزخانه متناسب با دکوراسیون منزل

نکات مهم در طراحی کابینت آشپزخانه متناسب با دکوراسیون منزل

تناسب رنگ‌ها از مهم‌ترین مواردی است که باید در طراحی کابینت‌ها در نظر گرفته شود. در واقع هماهنگی رنگ کابینت‌ها و دکوراسیون منزل سبب می‌شود که خانه از هارمونی رنگی خوبی برخوردار باشد. استفاده از رنگ‌های جسورانه یکی از راهکارهای جلب توجه افراد به فضای داخلی آشپزخانه است.

به طور کلی در دکوراسیون منزل و طراحی کابینت‌های آشپزخانه سه دسته رنگ وجود دارد: روشن، متوسط و تیره. رنگ‌های روشن به دلیل ظاهر ساده‌ای که دارند، نوعی احساس آرامش را به مخاطب انتقال می‌دهند. در حال حاضر استفاده از رنگ‌های تیره‌تر مانند خاکستری، زرد و آبی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

در واقع استفاده از چنین رنگ‌هایی در هر دکوراسیونی دیده می‌شود. اگرچه استفاده از رنگ‌های سبز، مشکی و طلایی جسورانه‌تر است و فضایی لوکس را ایجاد می‌کند، اما در مقایسه با رنگ‌های روشن و خنثی، طرفداران کمتری دارد.

استفاده از رنگ‌های یکنواخت در طراحی کابینت آشپزخانه که شبیه به رنگ اصلی دکوراسیون منزل است، نوعی یکنواختی در دکوراسیون کلی خانه ایجاد می‌کند. به همین جهت پیشنهاد می‌شود که در هنگام طراحی کابینت‌ها، از ایده‌های جدید و خلاقانه‌تری استفاده کنید.

در صورتی که دکوراسیون داخلی خانه به سبک مدرن باشد، استفاده از رنگ‌های براق مناسب خواهد بود اما در صورتی که دکوراسیون داخلی منزل معمولی یا بسیار خاص باشد، استفاده از رنگ‌های مات در طراحی کابینت‌ها پیشنهاد می‌شود.

طراحی جزیره

یکی از ترفندهایی که در رابطه با طراحی کابینت آشپزخانه وجود دارد، استفاده از جزیره در دکوراسیون داخلی منزل است. در طراحی نوین دکوراسیون منزل، فضایی را برای قرارگیری جزیره در نظر می‌گیرند. جزیره‌ها علاوه بر زیبایی دکوراسیون داخلی کاربردهای متنوعی نیز دارند.

طراحی سبک کابینت ها متناسب با دکوراسیون داخلی

از جمله دیگر نکات مهمی که در طراحی کابینت آشپزخانه وجود دارد، هماهنگی طراحی آن‌ها با طراحی دکوراسیون داخلی است. این امر سبب می‌شود که سبک موردنظر افراد در طراحی کل خانه حفظ شود. سبک‌های مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سبک‌های کلاسیک، سبک مدرن، سبک فانتزی و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

بنابراین طراحی دستگیره‌ها، طرح اولیه کابینت‌ها و روکش کابینت‌ها باید به گونه‌ای باشد که متناسب و هماهنگ با دکوراسیون منزل صورت گیرد. استفاده از طرح‌های متناسب با مبل‌ها، کمدها و سایر وسایل موجود در منزل سبب می‌شود که سبک افراد و سلیقه آن‌ها در طراحی کل منزل پیاده شود.

استفاده حداکثری از فضا

از دیگر نکاتی که در طراحی کابینت آشپزخانه باید بدان دقت شود، استفاده از حداکثری از فضا است. در واقع طراحی کابینت‌ها باید به گونه‌ای باشد که فضای دکوراسیون داخلی منزل را محدود نکند. چیدمان کابینت‌ها در آشپزخانه باید به گونه‌ای طبیعی جلوه کند.

در طراحی کابینت‌ها باید به مسیرهای رفت و آمد توجه شود و فضای کافی به این امر اختصاص داده شد. استفاده از فضا در هنگام طراحی کابینت‌ها نباید به گونه‌ای باشد که طراحی داخلی منزل را تحت تاثیر خود قرار دهد.

در واقع طراحی کابینت‌ها باید به گونه‌ای باشد که استانداردهای مربوط به زیباشناسی را شامل شود. چنانچه سبکی سنتی در طراحی دکوراسیون داخلی به کار رفته باشد، لازم است که در طراحی کابینت آشپزخانه نیز این سبک حفظ شود.

نورپردازی در طراحی کابینت آشپزخانه

نورپردازی و استفاده از لامپ‌های LED در طراحی کابینت‌ها یکی از ترندهای جدید محسوب می‌شود. استفاده از چنین لامپ‌هایی به بزرگ‌تر دیده شدن فضای آشپزخانه و به طور کلی دکوراسیون داخلی منزل کمک می‌کند.

این لامپ‌های LED به طور کلی در زیر کابینت‌های دیواری قرار می‌گیرند و از تنوع رنگی بسیار خوبی نیز برخوردارند. انتخاب رنگ‌های متناسب با دکوراسیون داخلی، سبب می‌شود هماهنگی و هارمونی خوبی در خانه مشاهده شود.

در نهایت باید بگوییم که در طراحی کابینت‌های آشپزخانه، حتما سبک طراحی داخلی منزل را نیز در نظر بگیرید تا نهایتا منزلی زیبا، لوکس و متناسب با سلیقه خود داشته باشید.

مقالات مرتبط
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
طراحی کابینت آشپزخانه
۰۱ شهریور
مقالات

طراحی کابینت آشپزخانه

در طراحی سیستم‌های آشپزخانه‌، طراحی کابینت‌ها بخش جدایی‌ناپذیر ماجرا هستند. طراحی کابینت‌های آشپزخانه شامل موارد زیادی می‌شود اعم از طرح و شمای کلی کابینت‌ها تا جنس و مواد به‌کار رفته در آن‌ها و روغن و جلای آخر کار که باعث گیرایی سیستم آشپزخانه می‌شود.
اصول طراحی کابینت
۲۸ امرداد
مقالات

اصول طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر ایجاد زیبایی در فضای کلی خانه از لحاظ عملکرد نیز کیفیت مطلوبی را داشته باشد. برای این منظور قبل از انجام طراحی باید با برخی از اصول مورد نیاز در این زمینه آشنایی کاملی داشته باشید تا با درک درست از فضایی که در اختیار دارید طراحی را انجام دهید. به همین منظور در ادامه مقاله به بررسی برخی از اصول مهم در طراحی کابینت آشپزخانه می‌پردازیم و اهمیت این اصول را بررسی می‌کنیم.


نمونه پروژه‌ها